IT-AVDELNINGENS DOKUMENTATIONSWEB



bara it.portal.chalmers.se

swedish english

<Tillbaka till innehållsförteckning


Tipsa en användare om sidan

Sök bland manualerna i denna grupp:

Teams / Zoom knappar i Outlook kalender

För att aktivera bokningsknappen för Teams / Zoom möten i Outlook måste man göra så här:

  1. Öppna Outlook -> About Outlook (Om Outlook). Kolla att
    • MacOS X endast: Du har version 16.20 eller nyare av Outlook
    • Att din licens är "Office 365 Subscription".
  2. Ändra ditt användarnamn i Outlook till CID@net.chalmers.se (skriv ditt eget CID istället för "CID") - detta gör så att Outlook kopplas ihop med ditt Teams / Zoom -konto.
  3. Stäng ned Teams / Zoom och Outlook helt och kontrollera att de har stannat (att starta om datorn är ett bra sätt att säkerställa detta).
  4. Öppna Teams / Zoom och logga in där INNAN du startar Outlook.
  5. Öppna Outlook sist.

Om bokningsknappen inte dyker upp eller om du behöver hjälp med detta, ring till IT-supporten.

Aktivera Zoom i Outlook

I vissa lägen så måste man logga in till Zoom innan "knappen" fungerar. Logga inte in med MAIL! Leta rätt på SSO-login-knappen en bit längre ned i dialogrutan.

Finns en annan variant på att aktivera denna add-in (se länk nedan). Notera att i steget när man skall söka efter "Zoom for Outlook" måste man först ta bort alla "filter" innan man kan söka efter denna.

Outlook har spärrat denna pluggin

  1. Välj File-fliken
  2. Klicka på Options
  3. välj "Add-ins" på menyn i vänsterkant
  4. Längst ned under Manage, Välj Disabled Items och tryck "Go..:"
  5. Markera den avstängda plugginen och klicka på enable

Se även

Tipsa en användare eller kollega!

Enter value: Captcha

Om du vill tipsa en kollega om den här sidan, fyll i captchan ovan för att komma fram till e-post formuläret.