IT-AVDELNINGENS DOKUMENTATIONSWEB



bara it.portal.chalmers.se

swedish english

<Tillbaka till innehållsförteckning


Tipsa en användare om sidan

Sök bland manualerna i denna grupp:

Zoom i dina Chalmersstudier

Innan kursstart kommer du att få specifik information om kursen från lärare. Här nedan finner du instruktioner för att du skall kunna testa din uppkoppling i god tid.

Allt man behöver veta om Zoom finns samlat här:

Testa anslutning via app eller webbläsare

Du kommer att delta via konferensverktyget Zoom, och du kan ansluta på flera sätt. Vi rekommenderar i första hand den app som tillhandahålls av Zoom och kan installeras, men om brandväggar eller annat förhindrar dig så går det att ansluta via browser.

Skulle varken dator-app eller webbläsare fungera, går det även att ansluta från mobil eller surfplatta.

Support

Har du frågor runt anslutning eller inloggning? Kontakta Chalmers IT support.

Har du specifika frågor om Zooms funktioner? Du kan även hitta hjälp på Zooms supportsida. Kontakta annars Zoom eller använd chat funktionen efter login.

Kurslitteratur och labbmiljö

För information om Canvas, hitta support via Canvas.

Försök skapa dig en så bra utbildningsmiljö som möjligt:

  • Försök sitta ostört, gärna med ett headset för maximalt fokus på kursen.
  • Du kan till exempel använda dator, surfplatta eller mobil för din anslutning.
  • Det är en fördel, men inte nödvändigt, att ha en extern skärm.

FAQ

Ytterligare FAQ hittar du på vår allmänna Zoom FAQ -sida.

Jag kan inte öppna länken jag fått
  • För att kunna logga in på ett möte måste du ha ett Zoom-konto. Detta skapas automatiskt första gången du loggar in via https://chalmers.zoom.us - när du gjort detta en gång så fungerar länkarna.
Jag får bara BASIC licens

Se även

  • Zoom (riktad till lärare / anställda)

Tipsa en användare eller kollega!

Enter value: Captcha

Om du vill tipsa en kollega om den här sidan, fyll i captchan ovan för att komma fram till e-post formuläret.