IT-AVDELNINGENS DOKUMENTATIONSWEB



bara it.portal.chalmers.se

swedish english

<Tillbaka till innehållsförteckning


Tipsa en användare om sidan

Sök bland manualerna i denna grupp:

Aktuellt just nu

Några snabba anvisningar på aktuella problem / frågor

Denna guide besvarar de flesta frågor och problem som rapporteras till oss för närvarande

   Generella guider

Sök i andra guider:


Vanliga frågor som inte längre är bland de vanligaste är flyttade till gamla vanliga frågor.

Vanligaste frågorna just nu

Vanliga frågor som inte längre är bland de vanligaste är flyttade till gamla vanliga frågor.

Vanliga problem och frågor:

Programvaror - kan jag få programmet... ? Licenser.

Arbeta hemma? Fjärrinloggning. Distansmöten.

 Distansmöten:     Teams guide    Zoom Guide     Skype info

Webbsida som inte fungerar?

Inloggning? Konto? Lösenord? Kan inte logga in? Passerkort?

Noter:

Skriv ditt användarnamn så här:
Noter:
5 CID@net.chalmers.se
6 CID@chalmers.se
Byt ut CID i ovan exempel
mot ditt riktiga Chalmers ID.
Mera info
TimeEdit - Logga INTE in. Använd öppen schemavisning.
PingPong - har upphört och ersatts av
Office365 / Microsoft365 - se not 5
Teams - se not 5 och vår Teams guide.
Zoom - se not 5 och vår Zoom Guide
  • Logga in på https://chalmers.zoom.us - använd INTE //zoom.us !
  • Använd SSO-inloggning - logga INTE in med din emailadress.
Box - Se vår Box guide.
  • För att kunna använda Box till fullo måste du först aktivera ditt Chalmers Box konto innan du öppnar delade filer.
  • Logga in på https://chalmersuniversity.box.com - använd INTE //box.com!
Skype for business
eduroam se not 6 och Vad är eduroam.

De flesta problem med misslyckad inloggning beror på att man skriver användarnamnet på fel sätt.

Driftstörningar

Mer hjälp?

Vem skall jag kontakta? (lista)     Studentcentrum     Studentkåren    Canvas

Support med datorer och nätverk:

Om du behöver mer hjälp prova att söka efter en guide i sökrutan längst upp. Hittar du inte svaret på din fråga, ring eller skriv till Chalmers IT-support:

anställd

031-772 6600
support@chalmers.se

student

031-772 6500
support@chalmers.se

Om du vill besöka oss i vår helpdesk eller utnyttja vår digitala helpdesk, se våra öppettider och adresser i Studentportalen. Utlämning av datorutrustning görs i vår Service Point.

Se gärna vår handledning om How to report a problem to IT-support (and get the answer faster)

Vi kan bara ta emot besök på vårt kontor om detta överenskommits i förväg.

Tipsa en användare eller kollega!

Enter value: Captcha

Om du vill tipsa en kollega om den här sidan, fyll i captchan ovan för att komma fram till e-post formuläret.