IT-AVDELNINGENS DOKUMENTATIONSWEB

swedish english

<Tillbaka till innehållsförteckning


Tipsa en användare om sidan

Sök bland manualerna i denna grupp:

1 Eduroam login problem Apple (Mars 2020)

Detta gäller endast icke-CDA Mac
och icke-CDA iPhone/iPad

Detta brukar fungera

  1. Ta bort eduroam i listan av nätverk
  2. Ta bort eduroam user profile, om du har någon sådan.
  3. Starta om (riktig omstart, inte bara stänga skärmlåset)
  4. Lägg till eduroam igen enligt anvisningarna på
  5. Om du får frågan om att godkänna certifikatet, välj Ja/Yes eller Acceptera/Accept
  6. Glöm inte att inloggningsnamn är "CID@chalmers.se" (ersätt 'CID' med ditt eget kontonamn, till exempel "emil@chalmers.se").

Om ovanstående inte fungerar så har vi ingen lösning just nu. (prova att göra ovanstående igen).

Uppdatering: 2020-03-03

Vi har nu konstaterat att den konfigurationsfil för Chalmers som tillhandahålls av Eduroam inte fungerar. Vi rekommenderar därför att man gör ominstallationen av eduroam UTAN att ladda ner konfigureringsfilen. Det verkar som om Mac och iPhone/iPad lyckas ganska bra med att hitta rätt inställningar på egen hand.

Vi jobbar vidare på problemet.

See also:

CDA Mac datorer är inte drabbade.

Om du har problem med att logga in på eduroam på en CDA Mac/iPhone, kontakta IT-supporten. Använd inte dessa anvisningar.

Tipsa en användare eller kollega!

Enter value: Captcha

Om du vill tipsa en kollega om den här sidan, fyll i captchan ovan för att komma fram till e-post formuläret.